Velkommen til min nye blogg!

Dette er min lille myldreplass for det jeg arbeider med og brenner for.

fredag 25. mars 2011

Årets første huggorm.

25 mars ble årets første huggorm observert og fotografert. 7 ormer var å se,og jeg og en kamerat fotograferte begivenheten. 2 svarte og 5 med siksak mønster.Fantastiske flotte og vakkre skapninger som desverre ofte blir slått ihjel fordi mennesker har angst for å bli bitt.De hører apsolutt hjemme i naturen,og er ikke så farlige som folk tror.Det er sjelden mennesker dør av huggorm bitt.Veps tar flere liv enn huggorm.
Her kommer noen bilder fra dagens fototur.
Ønsker dere en riktig god helg med eller uten kamera!!!

Her er det 3 ormer
Fantastisk vakker
Med tungen ute
Siksak mønster

9 kommentarer:

  1. Cool shots Kai!
    It's sad to know what often happens to them.
    Have a very good weekend!

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder du har fått. Jaktet på denne i hele fjor men fant jeg noen. Det er jo ikke rart da, du fant jo alle. For en herlig opplevelse du hadde da! Det tredje var knall da. Den kommer mot deg. Ha en flott vårhelg fra snøstormland.

    SvarSlett
  3. Flott innlegg med bilder og tekst av den vakkre hoggormen dette Kai Edvard..
    Artig og se..
    Håper selv på et møtte med hoggormen, men da må snøen forsvinne først..
    Vakker reptil..

    Ole Arne

    SvarSlett
  4. Flott skapning, og gode bilder av den.
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  5. Flotte huggormbilder! Heldig du som har sett dem allerede. Her er det masse snø som må smelte først, før man kan ha sjanse til å se noen ormer. Vet om et "ormested" og har veldig lyst til å ta bilder av disse facinerende skapningene :)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  6. Kjempeflott! Neste godværsdag får bli en fotojakt etter hoggorm. Det er alltid spennende!

    SvarSlett
  7. Spennende bilder av en skapning jeg knapt nok har sett i virkeligheten.

    Ketil

    SvarSlett
  8. Dette er en skapning jeg bare har møtt en eneste gang og da forsvant den før jeg i det hele tatt fikk tatt oppnkameraet, men dine bilder er jo meget bra.
    Bildet ""Med tungen ute"" er det beste i denne serien etter min mening.
    RAK-foto

    SvarSlett
  9. Takk til dere alle for fine kommentarer!!!!
    Tanks a lot for nice comments Lucia!!!!!

    SvarSlett