Velkommen til min nye blogg!

Dette er min lille myldreplass for det jeg arbeider med og brenner for.

tirsdag 3. mai 2011

Hvitøyeand fake!!!!!!!

På lørdag morgenen påskeaften,skulle jeg sikre og kopiere alle bildene fra vårens foto opplevelser fra en av mine eksterne harddisker over til to andre,da hardisken plutselig streiket.Mareritte for oss fotografer hadde innhentet meg og fortvilelsen og fustrasjonen var stor.Hadde jeg mistet alle vårens fotografier på grund av at jeg hadde vært for sløv med å kopiere? Det så unektelig stygt ut!!!!Jeg fikk se hva jeg kunne gjøre når påsken var over.
2.påskedag fikk jeg en telefon om at det var observert en and i Gamlebyen/ Fredrikstad som kunne være en Hvitøyeand hunn.En ytterst sjelden gjest!!!!Jeg bor en kilometer nord for Gamlebyen så det var bare å hoppe inn i bilen og komme seg avgårde.Jeg oppdaget anden etter en 10 minutters leting. 2 timer senere hadde jeg fått en del bilder.Fornøyd dro jeg hjem for å se på resultatet og for å sende bildene over til en kamerat for nøyere studier av anden.Var det en ekte Hvitøyeand?
Vel hjemme slo jeg på mac´en,satte minnekortet inn i minnekortleseren,laget en ny folder, og hva skjedde da? Klikk igjen og bildene var fjernet fra minnekortet. Var det mulig!!!!!!!Makan til uflaks!!!!!;O(
For å gjøre en lang historie og hendelse kort.Alt ordnet seg til slutt,takket være en kamerat som kan det meste om data og mac,og som stilte opp på kort varsel og fikk reddet bildene på minnekortet og den eksterne harddisken!!!:O)) Minnekortleseren måtte byttes ut,den var øderlagt.
Men var anden en ekte Hvitøyeand? Nei desverre,det var nok en krysning mellom en ekte Hvitøyeand og en annen type and,men hvilken and kan man bare spekulere på!!!
Her kommer noen bilder av "nesten" Hvitøyeand.Om den ikke var helt ekte, så var den vakker uansett.











12 kommentarer:

  1. Dramatisk beretning og en vakker and. Minner meg forøvrig på at jeg bør ta en backup når jeg kommer hjem idag. Hører det også er andre vakre fjærkledde i vollgravene. Skal du forøvrig til Akerøya den 14. mai?

    Ønsker deg en fortsatt fin vår!

    Stein

    SvarSlett
  2. Spennende og dramatisk lesing. Fine bilder av "nesten" anda.

    Ketil

    SvarSlett
  3. Don't worry, next time you show us the other duck. ;-)
    The photos 3 and 4 very nice!
    Have a good week.

    SvarSlett
  4. Hej!
    Vilken tur att du fick räddat bilderna. Usch det är en mardröm om man skulle förlora alla bilder...Mycket fina bilder du tagit av anden, vilken sort det nu är !

    SvarSlett
  5. Skrekken for envher fotograf det du skriver om her! har heldigvis ikke vært utfor noe lignende selv, og håper jeg slipper unda så lenge det er mulig.

    Fine bilder av hybridanda.
    Knut Børge

    SvarSlett
  6. Enig med de andre, flotte bilder.

    SvarSlett
  7. Skjønner at du fikk den store skrekken ved slike uhell. Du var nå heldig som fikk reddet bildene. Flotte bilder av anden har du fått også. Ha en god fotouke til deg.

    SvarSlett
  8. Her leser jeg om store frustrasjoner og nyfikenhet ved mulig å finne den sjeldne sort.
    Alt gikk bra til slutt, ja fotografens mareritt er over:)
    Veldig fin denne anda, gode bilder.

    SvarSlett
  9. It’s always a pleasure
    to see such a Wonderful Work
    good creations
    skizo

    SvarSlett
  10. Flotte bilde Kai Edvard!!! Det virker som det er endel spennende fugler ved Gamlebyen! Har du sett Horndykkeren der nå?

    SvarSlett
  11. SÅ nydelig bilder Kai Edvard :)

    SvarSlett
  12. Tusen takk alle sammen for hyggelige kommentarer!!!!!!:O)
    Til Børre,Horndykkeren er her ennå,men det er vel et tidsspørsmål før den kansje forsvinner,da hekkingen,2 forsøk har gått til spille.Det har vært noen fotografer desverre som har tatt lite hensyn til fuglene,ja til og med fra en av Norges mest profilerte naturfotografer.

    SvarSlett